Debreceni intermodális csomópont: itt az új tender

iho/közút   ·   2018.03.21. 16:15
debrecen_intermodalis_atepites_kislid

A Dehir.hu szerint az árbecslés célja, hogy ellenőrizzék, az árajánlatok alátámaszthatóak-e a piaci folyamatokkal és az áremelkedésekkel. A Nagyállomást is magába foglaló intermodális csomópont létrehozásának eredeti értékbecslése két évvel ezelőtti, azóta azonban az építőipari árak jelentősen emelkedtek, többek között az építőanyagok drágulása és az építőiparban dolgozók bérének emelkedése okán. Ezért a kormány tervezői árbecslést kért. A közbeszerzést most változatlan műszaki tartalommal újra kiírták, a 4-es főút Petőfi téri szakaszát továbbra is a föld alatt vezetnék el. Ha a becslés és a legkedvezőbb ajánlat között nincs tizenöt százalékos eltérés, akkor rövid időn belül megkötik a szerződést, és még tavasszal vagy kora nyáron el is kezdődhetnek a munkálatok. Ha az árbecslés nagyobb eltérést mutat, akkor újabb közbeszerzést kell kiírni.

Megjelent az új tender, de csak az árbecslést követően derül ki, maradhat-e a harmincnégymilliárdos projekt, vagy csökkenteni kell a tartalmat

A hajdúsági megyeszékhely vezetése még évekkel ezelőtt döntött úgy, hogy a Nagyállomásnál intermodális csomópontot hoznak létre, vagyis egy épületkomplexumba helyezik a nagyvasúti pályaudvart, az az előtt a belváros felé elterülő, Petőfi téri villamos-végállomást, továbbá a néhány száz méterrel arrébb található helyközi-távolsági buszpályaudvart. A Nagyállomás környezetében így negyvenkétezer négyzetméternyi területű, többszintes intermodális csomópont jönne létre. Az épületen belül az egyes tömegközlekedési egységek között mozgólépcsők könnyítenék meg az átszállást. A pályaudvar belső utasforgalmi területén jegypénztárak, információs központ, csomagmegőrzők, mosdók lennének. Az autóbuszjáratok utasperonjai, valamint a vasúti peronokhoz vezető aluljáró közvetlenül csatlakoznak majd az utasforgalmi térhez. Az átalakítás az állomásépület jelenlegi keleti szárnyának lebontásával számol, de épül két új irodaszárny, ahol összesen 8700 négyzetméteren a regionális és helyi közlekedési cégek központja, és a forgalomirányítás kaphatna helyet. A projekt során a Nagyállomás előterében futó 4-es főutat a talajszint alá bújtatnák.

Az intermodális csomópont győztes tervét 2013-ban választották ki, a beruházás költségeit akkor tizenhétmilliárd forintra taksálták. A megvalósításhoz 2016 végén jelent meg a nyílt tenderkiírás, a becsült költségek akkor már huszonegymilliárdra rúgtak. Habár az IKOP-pénzekből finanszírozni tervezett közbeszerzésre a Strabag-vezette Új Főnix Konzorcium, az SDDM Konzorcium és a Swietelsky is jelentkezett, a tendert végül érvénytelenítették.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.