Csalagúti teherforgalom az Alstom Prima II-vel
·
2012.10.03. 19:35
Jelenleg a tehervonatokat a kifejezetten csalagúti használatra gyártott Class 92-es mozdonyokkal továbbítják, melyeknek azonban nincs engedélyük a francia vasúthálózaton történő közlekedésre. Az Eurotunnel a nyílt hozzáférés ösztönzésén munkálkodik, így júliusban megállapodást kötött a Kormányközi Bizottság biztonsági hatóságával arról, hogy inkább az ún.
Átjárhatósági Műszaki Előírásokat – angol rövidítéssel: TSI – alkalmazzák a tehervonatokra, mint a korábbi Csalagút-specifikus szabályzatot. A már TSI-kompatibilis Prima II a szeptember 29-éről 30-ára virradó éjszaka végrehajtott teszten gyári beállításokkal vontatott egy 950 tonnás szerelvényt. A gép a francia oldalon 22 óra 20 perckor haladt be a Csalagútba, majd számos vontatási-, fékezési- és áramszedő-próba után helyi idő szerint hajnali 3 óra körül bukkant elő az alagút brit végén.
Átjárhatósági Műszaki Előírásokat – angol rövidítéssel: TSI – alkalmazzák a tehervonatokra, mint a korábbi Csalagút-specifikus szabályzatot. A már TSI-kompatibilis Prima II a szeptember 29-éről 30-ára virradó éjszaka végrehajtott teszten gyári beállításokkal vontatott egy 950 tonnás szerelvényt. A gép a francia oldalon 22 óra 20 perckor haladt be a Csalagútba, majd számos vontatási-, fékezési- és áramszedő-próba után helyi idő szerint hajnali 3 óra körül bukkant elő az alagút brit végén.
Ellenkező irányban is végeztek próbákat, melyek reggelre értek véget. A Groupe Eurotunnel vezérigazgatója szerint az Eurotunnel által megvalósítani kívánt nyílt hozzáférés fejlesztésének lényeges része lehet az új járművekre történő engedély megszerzése.