Busszal a Várba
A Budavári Palota felújítását a hatvanas évekre fejezték be, ekkor kezdték berendezni az Országos Széchényi Könyvtárat, a Budapesti Történeti Múzeumot, és 1975-re a Nemzeti Galéria is beköltözött a Kossuth Lajos téri épületéből. A sikló felújítását azonban ekkorra még nem tudták megoldani, valahogy a látogatóknak azonban meg kellett közelíteniük a múzeumokat.
Autóbusz kell hát! – mondták az illetékesek. A szűk kapukon át azonban nem fért el a BKV akkor forgalomban levő típusai közül egy sem, így az Ikarus – a BKV-nál addig csak különjáratban közlekedő – akkori legkisebb típusát, a 211-est kellett kiválasztani. Talán az idősebbek emlékeznek rá: még így is eléggé „paszentosan” jártak-keltek a piros–fehérre fényezett kisbuszok a Várba felvezető úton. A buszokon komolyabb átalakítást – a jegykezelő készülékek felszerelésén kívül – nem végeztek, megtartották a városi közlekedésben amúgy előnytelen lengőajtót, igaz, a két végállomás között a busznak nem volt megállója.
Az 1975. árilis 2-án elindult V járat tizenegy évet ért meg: a Sikló 1986. június 4-i átadásakor szüntették meg.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!