Budapestiesedő francia belgák

iho   ·   2014.03.04. 21:15
vhoolh0

A Dijonból érkezett gázüzemű járműveket a BKV Fehér úti VJSZ-telepén szerelik „Budapest-kompatibilissé”. A kocsik már tavaly októberben megérkeztek, de eddig sürgősebb munkák (Van Hool AG300-asok felújítása, a 9 használt Citaro honosítása, a kisvolvók „futárosítása”) kötötték le a VJSZ kapacitását.

Az autóbuszok arculatát átalakítják, ezenkívül az utastájékoztatást és a kijelzőket a Futár rendszerbe illesztik, vizsgára felkészítésük és hatósági forgalomba helyezésük folyamatosan zajlik. Az első négy szóló-, alacsony padlós, háromajtós és légkondicionálóval ellátott autóbusz március végéig forgalomba áll a dél-pesti 182-es és 184-es vonalon, a további harminchárom busz pedig legkésőbb augusztus 31-éig készül el.

Az új járművekkel a 182-184-es vonalcsalád mellett olyan vonalakon is találkozhatunk majd, ahol jelentős az utasterhelés (pl. 99-es), és elkél a nagy befogadóképességű kocsi. A sok állóhelynek köszönetően ezek a járművek ugyanis a többi alacsony padlós típusnál (pl. 412-es) jóval több utast tudnak elszállítani.

Ezeket a buszokat már csak takarítani kell – a jelek szerint. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: BKK Facebook-oldala)

Az előzetes tervekkel ellentétben a buszokat nem a Kőbányai úti CNG-kúton tankolják majd, hanem átmenetileg a troligarázs melletti Főgáz telephelyen töltődnek a járművek. A kocsikkal kapcsolatban jó hír, hogy a már közlekedő dízel változattal ellentében ezek a kocsik nem kapnak fekete csíkot a lámpák közé. A hagyományos kocsikon jól mutat, de az új, ráncfelvarrott homlokfalas példányon viszont nagyon előnytelenül néz ki.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek