Bobóparadicsom Csepelen
Persze örülünk mi, hogy a Metrans konténervonatai élén egyre gyakrabban látni Herkules helyett Traxx mozdonyt, hiszen bár már a Herkules sem egy gázolajfaló dízelszörnyeteg, de azért csak jobban szennyezi a levegőt, mint egy villamos mozdony. Vasútbaráti szempontból mégis talán az a legjobb ebben a változásban, hogy a csepeli iparvágányon kell keríteni valamilyen dízelt, hiszen a Soroksári út rendezőtől a Szabadkikötőbe vezető vágány nincs villamosítva. Aztán lehet, hogy a konténersor élén tízzel pöfékelő Bobó károsanyag-kibocsátásával együtt már nagyobb a légszennyezés, mintha a vonat végig a Siemens gépével közlekedne, de örüljünk annak, hogy van még ennyi munka pár klasszik Bobónak!
A kikötőben három ipari Bobó dolgozik, a 449 024-es, 025-ös és a 027-es MÁV-REC mozdony. Mindhárom gépnek cementgyári múltja van, a 024-es (eredeti pályaszámán A25 066) Beremenden és Vácon, a 027-es (korábban A25 094) Bélapátfalván és Beremenden, a 025-ös (A25 068) pedig Hejőcsabán dolgozott. Ezek a gépek továbbítják a konténerterminál és Sorút rendező közt is a konténervonatokat, amelyeket aztán 185-ös vagy 386-os Traxxszal visznek tovább Őriszentpéter felé.
Ezeken a Bobókon kívül a Start gépei is képviseltetik magukat, általában a 431-es remot Bobó a Soroksári úti csomóponti kiszolgáló, néha természetesen más mávos remotok is előfordulnak itt. Ez a gép szolgálja ki a Szabadkikötő és Csepel-gyártelep kargós meneteit, néha pedig magán-vasúttársaságok is rendelnek vontatás-szolgáltatást a Starttól.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!