Béke van: nem zárják be a Délit
Az index látta meg, amit az mfor.hu észrevett először a jövő évi költségvetési törvényjavaslatot böngészve, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elkülönített ötmilliárd forintot budai vasúti közlekedés fejlesztésére. Idézik: „Az előirányzat felhasználása Kelenföld állomás kapacitásbővítő beruházásainak, valamint a Déli üzemi pályaudvar vasúthálózatról történő leválasztása és a terület új vagyonkezelő részére történő átadása előkészítésének kivitelezési munkálataira történik.” Ebből azt a következtetést lehetett valóban levonni, hogy a Déli elveszti pályaudvar jellegét. Az NFM szerint azonban nem erről van szó, este az alábbi közleményt adták ki:
„A Déli pályaudvar teljes bezárásáról semmiféle döntés nem született. A jövő évi költségvetési tervezet indoklásában szereplő tétel kizárólag a nagy kiterjedésű, de csekély kihasználtságú, rozsdaövezeti jellegű üzemi pályaudvari területek más célú felhasználásának, és Kelenföld további kapacitásbővítésének költségeit fedezi. A fejlesztési tárca kormányhatározatban rögzített feladatként 2016 őszén terjeszt átfogó koncepciót a kormány elé a budai vasúti közlekedés fejlesztéséről.”
Csak remélni tudjuk, hogy minél alaposabb és átfogóbb, a közösségi közlekedést valóban előnyben részesítő megoldás születik a Déli pályaudvar szerepének átgondolására.
Dávid Ilona egyébként még áprilisban nyilatkozott arról, a rozsdaövezetnek csúfolt műszaki bázis szűnik meg.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!