Avas Kupa: izgalmas verseny lesz a hegyek között

Ugrósdy Márton   ·   2015.02.27. 16:15
cim

Folytatjuk sorozatunkat az idei versenyszezonról: a szegedi síkvidéki Flatland Kupa után következzen egy hegyközeli esemény. Két év kihagyás után ismét lesz július 11–19. között Avas Kupa Miskolcon. A versenyről és a szervezésről Paszternák Lászlót, a Borsod Megyei Repülő Klub legfrissebb gyémántkoszorús pilótáját kérdeztük.

Miskolc ismét várja a versenyzőket<br>(fotók: Borsod Megyei Repülő Klub)

– Mikor döntöttétek el, hogy megrendezitek a versenyt?

– Már az előző, 2012-es V. Avas Kupa zárásakor eldöntöttük, hogy szeretnénk folytatni a versenyrendezést. Bár egy kupasorozatról van szó – a IV. Avas kupát több mint harminc éve rendezték meg – az új tagságnak a sok tapasztalat és élmény mellett rá kellett jönnie, hogy bizonyos tekintetben van még hova fejlődni... Most láttuk elérkezettnek az időt, hogy a versenyezni vágyókat újra Miskolcra csábítsuk. A 2012-es versenyről egyébként rengeteg pozitív visszajelzés érkezett, többször kérdezgettek, mikor rendezünk megint. Ez volt az utóbbi évek egyik legkülönlegesebb hete, mivel hosszú idő után végre nem csak egy síkvidéki repülőklub rendezett versenyt. Félünk is picit, hogy legendát teremtettünk, és ehhez nehéz lesz újra felnőni... Ezért folyamatosan azon voltunk, hogy újra rendezhessünk, de csak most álltak össze a feltételek.

Felvontatásra várva: külföldi nevezésekre is számítanak a rendezők

– Idén elég sok esemény lesz itthon, miért pont ezt az időpontot választottátok?

– Először is, reméljük, hogy minden évben lesz ennyi rendezvény, az ellenkezőjére nem is kívánunk spekulálni: sportszerűtlen volna. Másodszor, szinte az összes rendezvény más és más igényeket szolgál ki: hisszük, hogy Miskolcnak nem csak egy „gyenge” idényben van létjogosultsága. A verseny időpontja elég nagy fejtörést okozott: egyrészt figyelembe kellett vennünk az egyéb rendezvények időpontjait, a célközönség időbeosztását, és még számos tényezőt. Előre egyeztettünk a szegediekkel – hiszen területi verseny révén ők tekinthetők konkurenciának – szerettük volna elkerülni, hogy azonos időpontra szervezzünk. Igaz, egy időpontra kerültünk az EB-vel, de a célközönség más és más.

– Mire számítotok idén, kik fognak nevezni?

– Biztos, hogy lesz jó pár visszatérő, lesznek első versenyesek, ifik, néhány „öreg róka”, akik megmutatnák, merről fúj a déli szél... Bárki, aki szeret repülni a Bükk–Mátra vonalában, vagy csak kipróbálná. Nagyon várjuk a külföldi indulókat is.

Vontatásban

– Hány versenyzőre számítotok?

– A két meghirdetett géposztályban összesen 25–30 nevezővel kalkulálunk. Még csak pár napja nyitott a nevezés, de már nyolcan jelezték részvételi szándékukat; erre büszkék vagyunk. Olyanok is, akik voltak a 2012-es Avas Kupán, és már nagyon várták a verseny bejelentését, így a nyitást követő első órákban már érkezett is nevezés. Reméljük, ez a tendencia tovább fog tartani.

– Szeretnétek-e külföldi indulókat is?

– Idén meghívót küldünk ki minden környékbeli repülőklubnak. Tehát nemcsak várjuk, hogy a szánkba repüljön a sült galamb. 2013-ban több külföldi megkeresés is volt, hogy nem lesz-e verseny, de akkor sajnos nem tudtuk összehozni a rendezést.

Reptéri csendélet kánikula idején: leszállás után következhet a hűsölés, ez is a jó rendezés része

– Készültök valami újdonsággal?

– Szeretnénk valódi „nemzetközi” versennyel szolgálni: mivel még dolgozunk rajta, nem árulok el többet; a honlapon időben elérhető lesz minden információ. Szeretnénk azoknak is lehetőséget nyújtani, akik lecsúsztak az idei géposztásról: igény szerint tudunk biztosítani bérelhető repülőgépet. Fejlesztünk is a verseny kedvéért, idén már lehet, hogy állandó zuhanyzók lesznek a konténerek helyett, ezzel is jelezve, hosszú távon gondolkodunk, és tervezünk még további versenyeket.

– Mi lesz szerintetek a legnehezebb feladat?

– Sok munka áll még előttünk. A verseny szervezési feladatain túl szeretnénk a pilóták maximális komfortját biztosítani: a repülőtér egész területét lefedő wifi-hálózat, kényelmes tisztálkodási lehetőség, valamint a változatos és olcsó étkezés csak néhány az elintézendő feladatok listájából. A jó időt természetesen már megrendeltük. Az előbbieken túl is rengeteg részfeladat van; talán az egyik legnehezebb feladat, hogy el tudjuk engedni az apró, időrabló dolgokat, hogy az igazán fontosakra koncentrálhassunk.

Indul a Pirat

– Hogyan győznétek meg a pilótákat arról, hogy a ti versenyeteket válasszák?

– Aki Miskolcra jön, tudja, mit keres: egy izgalmas, jó hangulatú versenyt a hegyek között. Akik voltak már, azoknak nem kell mesélni, akik még nem, ők remélem, adnak nekünk egy esélyt, és 2015-ben ránk szavaznak! Most is készülünk meglepetésprogrammal, mint például a barlangfürdő, vagy a bobozás volt.

A faház nagy sláger volt a családosok körében, idén is várja vendégeit: ideális kompromisszum a sátrazás és a drága szállodai szobák helyett.

Hangárvilág

Sajnos, egyelőre csak 2019-ig biztosított a Miskolci Repülőtér működése, így mi is tartunk attól, ami már több hazai klubbal megtörtént, hogy itt kell hagynunk a placcot. Ezért igyekszünk ebben a fennmaradó pár szezonban minden lehetőséget megragadni, hogy bebizonyítsuk, itt igenis van létjogosultsága egy repülőtérnek. Épp ezért a verseny mellett tervezünk számos más eseményt is tartani. Szeretnénk, ha a repülőtéren aktív élet folyna a fennmaradó években is, igyekszünk Miskolcot visszatenni a vitorlázórepülés vérkeringésébe, lehetőséget és perspektívát mutatva a kezdőknek, és a teljesítményrepülőknek egyaránt. Várunk szeretettel mindenkit, ha kérdésetek van, keressétek a rendezőséget!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Fénytörés Miskolcon

iho.hu   ·   2024.12.16. 18:10

Sajátos megvilágításba helyezi BAZ vármegye székhelyének közúti helyzetét a tény, hogy öt napon másodszor hajtott gépjármű a fényvillamos, a 202-es ČKD Tatra KT8D5-ös elé.