Atlanti háború: amerikai törvényhozók a Norwegian ellen

iho   ·   2014.06.19. 14:30
cim2
A Magyarországon is népszerű diszkont-társaság, azon kevés cégek egyike, amelyek ebben a kategóriában hosszú távú járatokkal is operálnak. Most a washingtoni képviselőház politikusaival kell, hogy megharcoljon azért, hogy alacsony jegyárakkal operáló járatokat indíthasson Európa és az Egyesült Államok között.

A legutóbbi kemény fejlemény az volt, hogy az a költségvetési tervezet, amely az FAA, a Szövetségi Légügyi Hivatal, és ezen keresztül gyakorlatilag az amerikai légiforgalmi irányítás finanszírozását biztosítaná, váratlanul olyan kiegészítést kapott, amely megtiltaná légitársaságoknak a diszkont-osztályú jegyek árusítását az észak-atlanti útvonalakra.

A Norwegian első 787-ese

A kiegészítés mögött az AvWeb beszámolója szerint valójában a legnagyobb amerikai pilótaszervezet, az ALPA (Airline Pilots Association) kampánya áll, amely azzal vádolja a Norwegiant, hogy valójában azért alapított Írországban leányvállalatot az amerikai járatok lebonyolítására, hogy ezzel megkerülje a norvég munkaügyi törvényeket és alacsonyabb bérrel alkalmazhassa a személyzeteket. A trükk lényege az ALPA szerint az, hogy a Norwegian egy szingapúri közvetítő cégen keresztül „bérli” a pilótáit, és Thaiföldön állomásoztatja őket jelentősen alacsonyabb költségekkel, mint azokat a norvég pilótákat, akik Norvégiában állomásoznak.

A légitársaság a maga részéről közleményben válaszolt a kongresszus akciójára, amit a cég versenyellenesnek ítél, egyúttal bejelenti, tovább harcol a külföldi üzemeltetési engedélyért. A társaság jelzi, nem lepi meg, hogy a szokatlan és innovatív megoldások ellenállásba ütköznek, és folytatja erőfeszítéseit, hogy szolgálja az Egyesült Államok utazóközönségét.

A diszkont társaság ma már hat Dreamlinert repültet interkontinentális vonalakon

A légitársaság egyébként már korlátozott mértékben repülhet az Államokba, van járata Fort Lauderdale-be, New Yorkba, Los Angelesbe és San Franciscóba is. A jegyár az oda-vissza útra pedig már most sokszor alacsonyabb 800 dollárnál, miközben a társaság állítja: az összes törvényes és biztonsági üzemeltetési követelménynek megfelel, amelyet az USA feltételül szab a külföldi légitársaságok amerikai működéséhez.

Ami a társaság gépparkját illeti, azügyben sem lehet kifogása az amerikai hatóságoknak: a társaság rövidtávú járatait A320-asokkal és B-737-esekkel teljesíti, még hosszú távú hálózatát a lehető legmodernebb amerikai típussal, a Boeing 787-essel, amelyből jelenleg hat példánya repül, két hasonló gépet várnak még leszállításra, illetve további kilencet a Dreamliner hosszabb törzsű, 9-es változatából.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek