Átadták a századik kínai gyártású Airbust
A hónap elején készült el az európai cég kínai gyártósorán összeszerelt századik gép, a kigördülési ünnepségen akkor ott volt Merkel kancellár is. A századik tiencsini A320-ast most ünnepélyes keretek közt adták át a felhasználónak, az Air China légitársaságnak: az eddig Kínában összeszerelt gépek mind kínai felhasználóhoz kerültek, összesen 11 légitársasághoz.
A gépet IAE V2500-as hajtóművekkel készítették, a szokásos kétosztályos konfigurációban, nyolc business- és 150 turistaosztályú üléssel. A gép elsősorban belföldi útvonalakon szolgál majd, Sanghaj lesz a bázisa. Az Air China 93 A320-assal dolgozik, övé az egyik legnagyobb flotta a típusból Kínában, ahol már összesen több mint 700 keskenytörzsű Airbus repül.
A gyártósorról a száz gép három év alatt került ki, és a német kancellár látogatása idejére időzítették az európai cég kínai összeszerelőjének további sorsáról szóló megállapodást. Eszerint Toulouse és Hamburg, illetve a nyáron bejelentett amerikai telephely mellett az Airbus továbbra is fenntartja a kínai összeszerelőt, annak ellenére, hogy korábban ez ügyben kételyekről is lehetett hallani, elsősorban amiatt, mert a kínai munkaerő ma már korántsem annyira olcsó, mint régebben, de közben az Airbusnak gondjai voltak az itteni krülményekkel, munkamorállal is.
A döntés ennek ellenére várható volt: az Airbus semmiképp nem adja fel jelenlétét a legfontosabb, legnagyobb, legdinamikusabb piacon, Ázsiában, ezen belül is Kínában.