A gömöri tartalék
Alig hagyjuk el a Tiszai pályaudvart Miskolcon Kazincbarcika felé, máris egy újabb nagy pályaudvar következik. Miskolc-Gömöri sok tekintetben érdekes: alakjelzők vannak a villamosított állomáson, a szép és hatalmas, Pfaff Ferenc tervezte felvételi épület pedig valami sokkal szebb múltat idéz. Miskolcon egyébként ez a másik személypályaudvar, régebben, amikor még volt oda forgalom, a vasgyári is annak számított.
Az állomás manapság főleg a teherforgalmat szolgálja, a rakodón rengeteg gabonát vagoníroznak már hosszú évek óta. A gabonavonatok továbbítását a Rail Cargo Hungarián kívül magán-vasúttársaságok is végzik. A szerteágazó iparvágány-hálózaton sajnos már sokkal kevesebb az élet, alig egy-két helyen fényesek már csak a sínek. A MÉH-telep viszonylag folyamatosan ad munkát a tolatócsapatnak, ezen kívül még a drótgyárba járnak ki néha.
A tartalékra mindenesetre minden munkanap szükség van, kedden és csütörtökön csak Gömörire jön ki Miskolc-rendezőből, hétfőn, szerdán és pénteken pedig a jósvafői tolatós gépe dolgozik itt is.
* * *