55 centis emelt peron és térvilágítás várja az utasokat
A GYSEV közleménye szerint tavasszal megkezdődnek a villamosítási munkálatok a Porpác–Mosonszolnok szakaszon. Az erről szóló kivitelezési szerződést a GYSEV Zrt. elnöke, Dávid Ilona, a vasúttársaság vezérigazgatója, Kövesdi Szilárd, valamint a kivitelező MVM OVIT Zrt. vezérigazgatója, Gopcsa Péter és vállalkozási igazgatója, Varga András írta alá. A kivitelezés munkálatait a Porpác–Csorna szakasszal kezdik, ezzel párhuzamosan indulnak a munkák a Csorna–Mosonszolnok szakaszon. A 16-os vonal teljes villamosítása várhatóan 2015 nyarára valósul meg.
A GYSEV Zrt. 2011-ben vette át üzemeltetésre a Porpác–Mosonszolnok szakaszt, majd a vasúttársaság 2012 nyarán jelentette be: uniós források bevonásával elvégzik a vonal villamosítását. Ennek köszönhetően a teljes Szombathely–Csorna–Rajka szakaszon lehetségessé válik a környezetbarát villamos vontatás.
A kivitelezésre kiírt pályázat nyertese az MVM OVIT Zrt. által vezetett konzorcium lett. A nyertes cég a villamosítás kivitelezésének előkészítési munkálatait már áprilisban megkezdi. Első ütemben a Csorna és Porpác közötti szakaszon dolgoznak majd a szakemberek. Ezzel párhuzamosan elindulnak a villamosítást előkészítő munkálatok a Csorna–Mosonszolnok szakaszon is. Az első ütem, kedvező időjárási viszonyok esetén várhatóan még idén év végéig, a második pedig jövő nyárra készülhet el.
Az utasok kényelme érdekében a projekt keretében a vonal valamennyi állomásán és nagy forgalmú megállóhelyén 55 cm magasságú peronok épülnek, valamint korszerű térvilágítást építenek ki a szakemberek.
A villamosítás mellett a biztosítóberendezések távvezérlésének kialakításával központi forgalomirányítást is bevezet a szakaszon a GYSEV Zrt. Ennek köszönhetően a vonal átbocsátóképessége növekszik. A forgalmi szempontból indokolt váltókat pedig villamos fűtéssel szerelik fel a szakemberek.
„A GYSEV Zrt. a múlt héten zárta le a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd szakasz teljes korszerűsítési projektjét. Most pedig a térség vasúti közlekedése szempontjából egy hasonlóan jelentős vonal villamosításának kivitelezése kezdődhet meg. Szombathely és Csorna között naponta hat pár intercity közlekedik Budapest felé. Kiemelt célunk, hogy az IC vonatok esetében mihamarabb megvalósuljon a villamos vontatás, ezért döntöttünk úgy, hogy a Porpác-Csorna szakasszal kezdjék a kivitelezést a szakemberek” – mondta az aláírás után Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.
A Porpác–Mosonszolnok szakaszon a villamosítási és korszerűsítési munkálatok 11 milliárd 375 millió forintba kerülnek. Az összeg 85 százaléka uniós támogatás, a fennmaradó részt hazai költségvetési forrásokból biztosítják.
A vasúttársaság 2015 nyarára a szintén 2011-ben átvett Szombathely–Zalaszentiván szakaszon is elvégzi a villamosítási munkálatokat.
* * *
Indóház Online - Hivatlan oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a holdon, a síneken vagy a sínek mellett, a tűzön vagy a vízen történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!