Végre classic Szergej jutott a 44-es vonalra!

Vörös Attila   ·   2015.03.06. 21:15
bb--AA--IMG_2191__150305

Előző cikkünkben megírtuk (és -mutattuk), Szolnokon milyen rendesen dübörögnek a Szergejek a kővonatokkal. Az építőanyag Szabadbattyánból érkezik, és Fehérvár tehermentesítése miatt innen Börgöndön át Pusztaszabolcs felé indulnak el a rakott vonatok. Ráadásul két részletben, nagyok az emelkedők, a vonat meg nehéz. További érdekesség, hogy a villamosított szakaszon Traxx (általában a 014-es) továbbítja a szerelvényeket.

Börgönd és Szabadbattyán közt húzza üres kővonatát a 271-es<br>(fotó és videó: Vörös Attila)

Ez az egyik megoldás, de emlékeznek? A répaszezonban a lepsényi cukorrépavonatokat egyben, de két mozdonnyal továbbították. A kő úgy látszik, jobban ráér, és persze a plusz gép, plusz ember költségeit is meg lehet takarítani. Az eggyel több menetvonal viszont Börgönd és Pusztaszabolcs között néha nehezen fér be, ha van egy kis csúszás, akkor jó négy órán át tart a szenvedés, mire a déutáni, személyvonatoktól hemzsegő forgalomban fordulni tud a Szergej az első rakott szerelvény után. Persze van, amikor kicsit bátrabban szervezik a forgalmat, az is szokott sikerülni...

Ismét van videónk, a 35. és a 40. másodperc közt füleljenek, igazi zene szól a Szergejből!

A vonatokat tehát egy Szergej húzza, ezt a mozdonyt direkt erre a feladatra vezényelik szinte minden nap. Mióta járnak a kővonatok Szabadbattyánból, mindig remot gép volt a pendlin, csütörtökön azonban a 271-est küldték. A záhonyi Szergej 2014. nyarán érkezett kisegítésnek Fehérvárra, aztán jól ott is maradt. Igaz, a 231-es tartós dög, a 165-ös meg épp Szolnokon dolgozik, a remotok pedig nincsenek elegen.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek