Címet még ki kell találni

Vörös Attila   ·   2015.12.01. 11:15
80--P8130007

Van abban azért jó is, amikor egy fotózás nem igazán sikerül, és nincs kedvem utána az egésszel foglalkozni. Mégpedig az, hogy amikor fél évvel később valami még kevésbé sikerül – és még nem felejtettem el a múltkorit – esetleg előveszem, és megírom. Így történt a felemás sikerű nyári poroszlói kirándulásunkkal is, amit most azért vettem elő, mert hetek óta nem sikerül a 001-es Szergejjel normális körülmények közt találkoznom és egyébként is, arra azért jó visszaemlékezni, hogy nyáron, augusztus közepén milyen szép idő volt és milyen hosszú nappalaink voltak.

Idén nyáron a Szerencs–Nyíregyháza vonal felújítása miatt sok tehervonatot tereltek a Füzesabony–Debrecen vonalra. Tudják, a 108-asra, ami keresztülvisz a Hortobágyon, a puszta közepén, íveket és minden más izgalmat mellőzve. Ennek is megvan persze a szépsége, de pár kocsis csörgős ingákért, Uzsgyikért és Bézékért csak kevesen utaznak el ide. Itt volt hát a csodás alkalom, hiszen egy-két pár tehervonat szinte minden nap átrobogott a 108-ason.

Nézzük a jó oldalát! Nyílt vonali képet amúgy nehéz lenne itt lőni vonatról... A képre kattintva galéria nyílik, mindet én fotóztam

A fixen, minden nap közlekedő Miskolc–Debrecen irányvonat természetesen többnyire éjjel járt, így kellett némi szerencse, hogy világosban is lássunk tehervonatot. A megfigyelés az volt, hogy ha Debrecenből éjfél után indultak el, akkor Füzesabonyból a visszaúton már esetleg világos lesz. Ja igen, azt is emeljük ki, hogy gyakrabban volt ez a vonat negyven kocsis, mint tíz, igazi gigászi szerelvényekről van szó, amiket zömében gáztartályokból állítottak össze.

Amikor mi útra keltünk, elég jól indultak a dolgok. Budapestről még éjjel elindultunk, hogy reggelre tutira odaérjünk, ne maradjunk le semmiről. A vonat szerencsére elég későn indult el Debrecenből, ráadásul az a 187-es Szergej húzta, amit utoljára 2008-ban láttam. Nagy várakozásokkal haladtunk az M3-ason, de kicsit aggódtunk is a 187-es miatt – gyakrabban maradt fekve a nyári szolgálatai alatt, mint nem... Aztán amikor Hortobágy után a nyílt pályán megállt és már jó ideje nem mozdult, éreztük, nem lesz szerencsénk.

Debreceni indulása után tizenöt órával már a Tisza fölött halad a tartályvonat

Amikor odaértünk, még mindig ott volt. A mozdony alig haladt át a Hortobágy folyó hídján, a szerelvény nagyobb része pedig még az állomáson volt. A mozdonyvezető előszö nagyott nézett az éjszaka közepén a két vonatfotós őrültre, de aztán beszélgettünk egy jót, talán neki is érdekesebben telt az idő, amíg a segélygép megérkezett. A 203-ast küldték Debrecenből, annyira nem siették el, igaz, más vonat nem is akart aznap éjjel közlekedni a vonalon.

Egész világos volt, mire Ohat-Pusztakócsra ért (4.01!) a kétszergejes menet. Még szerencse, hogy a leges legelső vonat is már késve indult (kérdés, miért...) Tiszafüredről Debrecenbe, és elverte egy kicsit a tehert

A segélygép behúzta a vonatot Hortobágy állomásra, majd körüljárt, és a dög 187-essel együtt indult tovább Füzesabony felé. De nem, nem mentek el addig, pedig a vonat párja is ott állt már. Ohat-Pusztakócson megálltak, és mivel erősen lejáróban volt a két mozdonyvezető ideje, a 203-as hazahúzta a 187-est. A tartályvonat ott állt délutánig, hogy a gépmenetben érkező 203-as továbbvigye. Mire erre sor került, kezdett befelhősödni az idő, de legalább megjártuk Nyírmadát, ha már a közelben voltunk.

A vicc, hogy másnap pont ugyanez megtörtént: a 187-es pont ugyanott rohadt le, ismét visszahúzták, ismét nem fotóztunk semmit. Illetve de, váratlanul (legalábbis nekünk, azt az irányt nem is figyeltük) feltűnt az emig-en egy Szergej Karcag felől – valamennyi tehervonatot a 103-as vonalra is tereltek.

Most, így négy hónappal az eset után visszaolvasva már megint elment a kedvem az egésztől, pedig még valami címet is ki kellett volna találni. Már mindegy.

Biharkeresztes felől érkező és Visontára tartó tehervonat robog a Tisza-tó fölött

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek