Ferrari - legtöbbször fent, most éppen lent
A Ferrarit lehet szeretni vagy utálni, az biztos, hogy senkit sem hagy érzelmek nélkül a legendás olasz csapat. Sokan úgy tartják, hogy a Forma 1-ben valaki vagy a tűzpiros istállónak szurkol, vagy ellene. Ez igaz is lehet, hiszen a Ferrari az állandóságot képviseli a versenysorozat 70 éves történetében, míg az ellenfelek folyamatosan változtak. A csapat 1000. futamát nem a legjobb formában ünnepelte, hiszen az idei évben nagyon gyengén szerepelnek versenyzői. Ennek apropóján utánajártunk, hogy melyek voltak a monzai istálló történetének legkevésbé sikeres időszakai.
Az 1000 futam mérlege
A Ferrari a legsikeresebb csapat a Forma 1 történetében, de nem csak azért, mert a kezdetektől részt vett a versenysorozatban. Az eddigi 1000 versenyük majdnem negyedét megnyerték, így 238 futamgyőzelemmel csúcstartók, ahogyan első rajtkockák (228) és leggyorsabb körök (253) tekintetében is.
Az eddig kiosztott 62 konstruktőri világbajnoki címből 16-ot sikerült eddig bezsebelniük, míg pilótáik 15-ször (ebből Michael Schumacher 5 alkalommal) végeztek az élen a szezon végén. A nagy sikerek mellett a kevésbé sikeres időszakok is végigkísérték a csapat útját.
Az első sikertelen időszak
A Forma 1 történetének első 10 szezonjából négy alkalommal a Ferrari pilótái nyerték az egyéni világbajnoki címet, amelyet a hatvanas évek első felében még két egyéni és két csapat világbajnoki cím követett. Az 1964-es John Surtees által megnyert egyéni és konstruktőri címet követően 10 sikertelen szezon következett, amelynek nagy részében csupán a középmezőnyben szerepeltek a Ferrarik. A kudarcos sorozat végül 1975-ben tört meg, amikor a csapat és egyéniben Niki Lauda is világbajnok lett.
Bár az 1980-as szezonban történelmi mélypontot jelentő 10. helyen végzett a csapat, az 1975-ös idényt követő 10 év a Ferrari egyik legsikeresebb időszaka volt.
Ínséges másfél évtized
Az 1983-as konstruktőri győzelmet követő 15 évben végig a mezőny első felében szerepelt a csapat, hiszen hét alkalommal második, további négy alkalommal pedig harmadik helyen végzett a maranellói istálló. Hiába gyűjtötték a győzelmeket a Ferrarinál olyan klasszis pilóták, mint Alboreto vagy a világbajnok Prost és Mansell, ők sem tudták világbajnoki címhez segíteni az olaszokat.
A konstruktőri diadalra végül 1999-ig kellett várni, egy évvel később pedig Michael Schumacher 21 év után egyéni világbajnoki címet nyert a Ferrarival.
Napjaink
Kimi Räikkönen 2007-es egyéni és a csapat egy évvel későbbi utolsó győzelmét követően jelenleg a Ferrari második leghosszabb sikertelen időszakát éli, amely valószínűleg az idei szezonban éri majd el mélypontját. Természetesen a hűséges szurkolók a nehéz időkben is kiállnak kedvenceik mellett, és büszkén viselik a csapat logójával ellátott rajongói termékeket, amely hazánkban a FansBRANDS.hu webáruházában érhető el a legnagyobb választékban.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!