A vállalatok többsége nem hozza ki a maximumot a felhőből
A több éves befektetett munka ellenére sok vállalat továbbra is nehezen hozza ki a maximumot felhőberuházásaiból. Az Accenture frissen megjelent tanulmánya szerint, amelyben tizenhét ország tizenegy iparágában, hétszázötven vezető beosztású üzleti és informatikai szakembert kérdezett meg, a cégek negyedénél váratlan problémák gátolják a felhőre való átállást.
Az Accenture egy globális szolgáltató vállalat, amely világszerte százhúsz országban van jelen a több mint félmillió munkatársával, és amely vezető szerepet tölt be a digitalizáció, a felhő és a biztonság terén, továbbá stratégiai és tanácsadási, interaktív, technológiai és működési szolgáltatásokat nyújt a világ legnagyobb technológiai és intelligens operatív központok hálózatának támogatásával. Azoknak is ismerős lehet a vállalatóriás, akik az esport fogadás szerelmesei, hiszen a cég ebben a szegmensben is szakértőként van jelen.
Bár az értékteremtés a vállalati szektorban is egyre fontosabb, az üzleti és IT-vezetők alig negyvenöt százaléka elégedett kifejezetten a felhő nyújtotta eredményekkel, ami mindösszesen egy százalékkal több, mint 2018-ban, az Accenture első ilyen témájú vizsgálatában mért értéknél. A vállalatok mindössze harminchét százaléka érzi úgy, hogy az elvárt eredményt sikerült kihoznia felhőberuházásaiból, ami alig két százalékkal magasabb, mint a már említett vizsgálatban. Ráadásul a vezetők mindössze huszonkilenc százaléka biztos abban, hogy a vállalat felhőmigrációs kezdeményezése meghozza a kívánt eredményt – derül ki többek között az Accenture felmérésének eredményeiből (Sky High Hopes: Navigating the Barriers to Maximize Cloud Value). Pedig a jelentés hangsúlyozza, hogy azok a vállalatok, amelyek működésüket nagyobb arányban helyezik át a felhőbe, jobb eredményeket érnek el. Ezt támassza alá az is, hogy a működésük jelentős részét felhőbe migráló cégek negyvenhat százaléka saját bevallása szerint teljes egészében elérte a felhőtől várt előnyöket, míg a közepes és kis mértékben átállók estében csupán harminchat százalék, illetve huszonnyolc százalék ez az arány. A vállalatok tehát elkezdték felismerni, hogy az előttük álló üzleti kihívások legyőzéséhez a felhőtechnológiákra is szükségük van: a cégvezetők nyolcvan százaléka az üzleti bizonytalanság enyhítésének és a kockázat csökkentésének eszközét látja a felhőben, nyolcvanhét százalék pedig a vállalati eredmények fenntartását célzó stratégia kritikus elemeként tekint rá.
Az Accenture új kutatása nem sokkal azután jelent meg, hogy a vállalat elindította új kezdeményezését, az Accenture Cloud First-öt, amely a felhőszolgáltatások teljes skálájával igyekszik segíteni a különböző iparágakban dolgozó szereplőket, hogy egyfajta „cloud first” szervezetté válva felgyorsítsák digitális átalakulásukat, illetve az innovációk bevezetését, ezzel együtt a fenntartható értékteremtést. Ha jobban belegondolunk, nem csak az otthonainkat, a szórakozásunkat – köztük akár a sportfogadásunk elektronikus feladását – könnyítheti meg a digitalizáció, de kedvező hatással lehet a munkavégzésünkre is. Az Accenture felhőre specializálódott szakembereket tömörítő, rövidesen három milliárd dollár befektetéssel megtámogatott szervezete soha nem látott mélységben és széles körben biztosítja a felhővel kapcsolatos tapasztalatokat, iparági megoldásokat, ökoszisztéma-partneri képességeket és eszközöket.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!